כתבה מתוך אתר המחדש…

הוא לא רגיל לאור הזרקורים ואת המוזיקה שלו הוא מוציא רק כדי ליצור, גם הוא לא האמין שהשירים שלו יגיעו למקומות כל כך רחוקים, אבל לעולם חוקים משלו, ולמוזיקה בכלל, פתאום הוא מוצא את עצמו מככב עם עשרות השמעות בתחנות הרדיו, בראשי המצעדים ובכל פינת רחוב, ועכשיו הוא בא אלינו לראיון חג חשוף בו הוא פותח הכל, מלימודי התווים בילדות דרך סינגל מצליח, שבירת אימון במוזיקה והפריצה הגדולה.

חג שמח מוטי וייס. קודם כל מי זה בעצם מוטי וייס, ספר לי קצת על עצמך:

אני יליד אשדוד, בן 29, לא נשוי, למדתי במוסדות ויז’ניץ עד גיל 16, נכנסתי לישיבה פסקתי מלימודי מוזיקה, לטובת לימודי קודש. בישיבה גדולה, למדתי בישיבת חת”ם סופר ב”ב. בזמן הפנוי עשיתי שעות וימים, במוזיקה, ולימוד סאונד וטכנולוגיה.

הייתה לי שבירת אימון במוזיקה // מוטי וייס פותח הכל בראיון חג ל'המחדש מיוזיק'
עם עמית יצחק באולפן

מתי אתה מגלה את המוזיקה בחיים?

בגיל תשע אחרי שהצלחתי לשכנע את אמא שלי. התחלתי ללמוד מוזיקה תווים למשך כמה שנים טובות. אני מאד אוהב את השנים הראשונות, נחשפתי לשפת התווים שבמוזיקה.

את הדקה של הגילוי אני לא זוכר בדיוק. זה קרה אצלי בתהליך די ארוך, אני כן זוכר את הזמן שנקשרתי והתחברתי למפה המוסיקלית הרוחני במוזיקה. וזה כבר משמעות אחרת למוזיקה שאני אוהב לעשות.

מתי אתה מחליט שאתה לוקח את המוזיקה צעד קדימה ופורץ אל הבמה?

השיר “יבנה המקדש”, זו הפעם הראשונה שקבלתי החלטה, אני הולך על זה!!!
מאז היו עוד פרויקטים, שחלקם יצאו, וחלקם נפלו לטמיון, ‘ככה זה דרך’.
ונכון לומר שבכל אירוע אני משתדל לפרוץ שכבות חדשות, שמחה נוספת, ומהות לא ידועה עד כה.

יבנה המקדש

ספר לי קצת על השיר הזה (יבנה המקדש)

ביום היארצייט של הגה”ק רמ”ד וואלי (תלמיד הרמח”ל 1697) – 1776) , היינו קבוצת חברים בעיר פדובה שבונציה, השיר היחיד שאני שר שוב ושוב זה ‘יבנה המקדש’, כל מי שגר באיזור כבר הכיר את זה.

בשבת בבוקר אנחנו חוזרים מבית הכנסת, שרים ברחוב ‘יבנה המקדש’, מצד הרחוב אנחנו שומעים להקת כלייזמר מנגנת את השיר, כשהעוברים והשבים ברחוב מצטרפים לחגיגה. כאן הבנתי שזה לא עוד שיר!

אחרי ההצלחה עם יבנה המקדש אתה פתאום נעלם, מפסיק להוציא שירים, מה קרה? לאיפה נעלמת לכמה שנים?

בכל זאת חשיפה ראשונה והתקדמות מהירה, ב”ה. בלי זמן לחשוב, היה לי פרויקט שיזמתי וקידמתי, בדרך לא דרך הוציאו את זה ממני, האמת, שזו היתה בשבילי שבירת אימון במוזיקה, יצא ממני בכלל החשק להתעסק במוזיקה.

במשך הרבה זמן, הפכתי לסוג של אפתי למוזיקה. הבנתי שצריך לראות בעין טובה, ולכן הוצאתי את השיר עין טובה את הקליפ צילמתי בחצי פנים, עם תרגום לשפת הסימנים, כך ביטאתי את המסר שלי במוזיקה, שהיא אינה אלא דרך להגיע לעוד…

עין טובה

במעבר חד בוא נקפוץ למה שקורה עכשיו, אחרי תקופת שקט אתה פתאום פורץ מחדש כזמר כמעט לא מוכר, עם חי חי וזה הופך ללהיט היסטרי שאף זכה אצלינו במצעד 3 פעמים מקום ראשון, וקיבל מקום שלישי! במצעד העונה, מה סוד ההצלחה של דבר כזה, האם חלמת שזה יגיע לכאלה גבהים?

“הצלחה” מבחינתי זה לצלוח את הדקה, רק ככה התקדמתי בפרויקט שלי מאפס, הקליפ צולם במשך כמה חודשים, בתקציב קורונה, השקעתי בו המון שעות צילום ועריכה שלי. יחד עם שותפי המוסיקלי אברימי שטרנפלד, שעמל במשך שנה על העיבוד המיוחד הזה.

אנו מרגישים שלמים עם כל מחמאה על התוצאה המיוחדת, אנשים רואים ומרגישים השקעה ראויה לשמה.

בשבילי זו התרגשות להוביל פרוייקט אישי כזה, צעד אחר צעד.

הציפיה שלי גבוהה מאוד. אך זה רחוק מלרצות אותי.

בכל אירוע אני מחפש את האחד שמתחבר אלי, גם בקליפ אני מחפש את החיבור, כך שהצפיות המתרבות – החיבור והערכה של הקהל הן התיגמול, תודה לכם!

חי חי חי

כשאתה רואה את ההצלחה של חי חי זה גורם לך לשנות כיוון ולקחת חזרה את המוזיקה לכיוון של הופעות וחתונות?

זה גורם לי להתחבר למוזיקה מחדש ובביטחון, ומאידך, אני מתחבר יותר לאירועים אינטימיים למדי, רובם אירועים משפחתיים ופרטיים, את זה אני אוהב לעשות, אפילו תיעוד לסטטוסים אין, כי זה אמיתי… משפחה שרוצה להנות בלי רעשים ותיעודים. גם כשהאירוע הוא רב משתתפים, עדיין אני משוה לו אירוע חמים וביתי. אירוע מקצועי, איכותי, מחובר ומושקע!

ספר לי קצת על התגובות והפידבק מהציבור אחרי שהוצאת את חי חי.

מכרתי ריחנים לרכב באתר שלי, הפתיע אותי מאוד, סוג הקהל שרכשו ריחנים, חלקם משפחות ישראליות שהתחברו לשירים, במוצאי שבת פורים, קבלתי טלפון ממשפחה חילונית שלא הפסיקה להודות על ‘חי חי’, פייר, התרגשתי, הצלחתי לחבר עוד יהודי. טנקיו השם.

מחשבות טובות זה כבר פרויקט שאני אומר עליו
זה לא קשור אלי – זה רק מחשבות ודיבורים טובים!!!

אם כבר הגענו למחשבות טובות, זה שיר שהוצאת ממש אחרי חי חי (בלי הפסקות ארוכות ומתמשכות) מאיפה מגיע הרעיון לבצע את השיר הזה?

לפני חצי שנה בחתונה בצפת, לראשונה שרתי את ‘מחשבות טובות’.

השיר סחף את הקהל לריקודים סוערים, אז התחלתי לבשל את זה, המחותן מאותו חתונה מתקשר אלי פעם בחודש, ושואל מתי אתה מוציא את ‘מחשבות טובות’ לקהל??

אפילו האיש סאונד רץ להציע לעוד כמה זמרים להוציא את השיר הזה, הפקתי את חי חי וישר חזרתי לעבוד על מחשבות טובות.

מחשבות טובות

אחרי מחשבות טובות הבנו שכבר לא מדובר בעוד זמר עם הצלחה חד פעמית זה כבר סדרה של הצלחות. אתה לא פוחד שיום אחד יגמרו לך הלהיטים שפתאום תוציא שיר והוא לא יתפוס?

הקדמת – סורי, עדיין לא התחלתי! אני עושה היום מוזיקה בהנאה, וזה מאתגר, אמשיך לאתגר את עצמי בכל פעם מחדש בעזרתו יתברך.

איך אתה מגדיר את עצמך זמר חתונות. יוצר מלחין?

קודם כל יוצר מלחין, האירועים הם תוצאה.
כל אירוע דורש ממני יצירה מחודשת של רעיונות חדשים ותוכן מקורי לאירוע המיוחד.

מה השאיפות שלך לעתיד?

אני רוצה להוציא שירים, עם משמעות ודיבורים על החיים.
יש לי פרויקט שאני מבשל כבר שנה וחצי,
בינתיים חכו להפתעה, בע”ה אתם תכירו עוד…

לסיום תן טיפ לזמר המתחיל.

התכונה היפה ביותר שיש בנו, היא הכנות (כמובן, כשאנו משתמשים בה), אם אנו מצליחים להפיק את השיר מהמקום הכי כן שבנו, הרי שזה יעבור לצופים ולשומעים.

“כשאתה עולה על הבמה, או מתאמן בבית, חשוב גם על המקום שעדיין לא מתוקן בעצמך, ותשיר מהמקום הזה”…

אהבתם את המאמר?

WhatsApp
Share on Facebook

Leave a comment